Monday, June 22, 2009

Best Of The Best!!!

GETARAN JIWA
(Tan Sri P Ramlee)




Getaran jiwa
Melanda hatiku
Tersusun nada
Irama dan lagu

Walau hanya sederhana
Tetapi tak mengapa
Moga dapat membangkitkan
Sedarlah kamu wahai insan

Tak mungkin hilang
Irama dan lagu
Bagaikan kembang
Sentiasa bermadu

Andai dipisah
Lagu dan irama
Lemah tiada berjiwa
Hampa



Bagi aku ini adalah sebuah ilham kurniaan tuhan yang dihadiahkan kepada Tan Sri P Ramlee.Sangat indah dan mendalam apa yang disampaikan olehnya.Melodi yang cukup sempurna dengan irama jazz.Intonasi yang tepat.Ia memberi aku satu perasaan pemikiran ke arah lain.Bila aku dengar lagu ini,aku rasa sangat sayang kepada muzik.Aku bukan emosi.Tetapi itulah apa yang aku rasa apabila mendengar lagu ini.Bukankah lagu ini mampu membuat sesiapa yang mendengarnya merasa sesuatu?Adakah ia benar?Ya!Ia adalah yang terbaik!!!

No comments: