Saturday, June 6, 2009

Singapura Part 1 (04 June 2009)

Akhirnya sampai juga aku di Singapura dengan selamat.Alhamdulillah.Tapi aku merindukan mimiku..Huhu.Perjalanan mengambil masa dalam 7 jam.Itupun pun lebih kurang 5-6 kali kami berhenti.Elok sampai di Singapura,kami sesat.Am mengatakan bahawa dia tahu akan selok-belok jalan-jalan disini.Rupa-rupanya dia tidak berapa arif tentang selok-belok disini.Langsung kami sesat di lebuhraya.Lalu kami meminta pertolongan Khairul(sepupu Am).

Setibanya di rumah Khairul,kami mandi dan terus keluar untuk makan.Makanannya sedap walaupun kami hanya makan dikedai mamak.Tetapi harganya memang mahal.5 orang makan rm70.Padahal makan sikit sahaja.Dan disebabkan kami memandu kereta bernombor pendaftaran Malaysia,jadi kami terpaksa membayar SGD 2 sejam untuk membayar tempat letak kereta di rumah Khairul.Itu memang gila.Tapi kami buat tak faham sahaja.

Oh ya,terlupa.Semasa kami dalam perjalanan pulang ke rumah,kami ternampak satu kedai makanan cina.Di 'signboard' kedainya tertulis ayat ni...Restoran &^&%^&& Live Cook Frog.Tuhan.Aku hampir termuntah apabila melihat ramai orang cina memakan katak denagn muka yang sangat selamba.Pelik dan kotor.Tapi biarlah.Janji aku tak makan.Tamat untuk bahagian pertama.Nanti jika aku mempunyai masa,aku akan sambung menulis tentang pengalaman aku di Singapura.

4 comments:

alan.swinger said...

URGHHH~

Lovely Emy said...

nak baca lagi cuk..

Anonymous said...

rindu kat mimi saja?
i u nak letak kat mana?
hahahahahahahh

tak ada hang
PETAK aku di putrajaya ni

Aplikasi Masa said...

haha...gay la hang nii...hihih...takpa..esok aku balik...singapura sangat best!!!