Thursday, May 7, 2009

Aku Dapat Offer Kerja Baru!!!


Alhamdulillah...Tadi,aku mendapat berita gembira dari kawanku yg aku mendapat peluang kerja baru sebagai 'Pengurus Pemasaran' disebuah syarikat logistic yang terletak di Pelabuhan Klang.Ianya sebuah syarikat yang kukuh setelah aku sediliki.Dan aku bertanya kepada beliau.."Kenapa aku layak dapat jawatan ni?"..Dia menjawab"Sebab kau mempunyai banyak pengalaman dalam pelbagai bidang,especially bisnes.Dan kau seorang yang berfikiran bisnes dan pandai 'manage' sesuatu perkara.Sebab tu kau layak untuk memegang jawatan ni".......Sumpah masa tu aku terkedu..Bagaikan tidak percaya..Alhamdulillah..Dan kemudian aku bertanya kepadanya."Berapa dorang nak bayar aku?"..Dia menjawab"RM****.** to RM*****.**"..Terus aku bagaikan tak boleh bergerak..Aku kaku.Sampai waktu ini aku masih terfikir lagi tentangnya.Bukan apa,aku cuma fikirkan tanggungjawab kerjanya sangat berat.Bermacam-macam perkara perlu aku fikirkan.Dan apa yang aku fikir,jika aku bekerja didalam bahagian logistic,aku masih mampu mencari punca $$$ kerana bidangnya sangatlah luas.Anda fahamkan maksud aku?Tetapi ianya perlulah secara HALAL..Aku masih perlu memikirkan lagi tentang ini.Masih banyak lagi persoalan-persoalan yang bermain didalam kepalaku ini.Dan aku memberitahu kawanku itu yang aku perlukan sedikit masa untuk memikirkan perihal ini.Sebabnya untuk memikirkan banyak benda lagi.Pheww...Macam mana kawan-kawan?Bolehkah anda membantu saya dalam menyelesaikan ikatan rambang yang bersimpul didalam kepalaku ini???

6 comments:

farridhusin said...

berhijrah itu amatlah digalakkan
mungkin rezeki hang kat sana
cubalah tengok

Lovely Emy said...

tanya ayah dgn mama efi dulu tau :p

Aplikasi Masa said...

To farridhusin:Insyaallah...

To Aimi Liyana:Ok emy...

Yaya Ayarus said...

. .perhh besar tu salary u. .wooooo. .knfrem meriah dowh majlis kawen kowang. .muahhahahahaha

Aplikasi Masa said...

Insyaallah....

Lovely Emy said...

amiiiiinnn..