Friday, May 1, 2009

Lama Tak Update


Lama jgk aku tak update blog ni...sbbnya aku byk komitmen..mcm2 benda aku kena buat..Kadang2 rasa nak give up,tp benda tu aku minat...seperti biasa aku selalu ketagih nak main muzik@jaming with my band...aku tak sabar menunggu esok malam utk ke sg buloh bermain muzik..dan juga tidak lupa kepada kekasih aku...tidak sabr jugak nak berjumpa dgn dia..

ok,aku mahu pembaharuan dlm lagu2 yg aku dah buat...tp aku bukan org yg mengambil dadah sbb senang utk utk mendapat feel...bagi aku,untuk membuat lagu,aku perlu jujur..tak perlu perah otak untuk menyiapkan sesebuah lagu..thats why aku tak berapa ready utk bermain gig walaupun ada organizer2 pernah mengajak Susor Masa utk bermain gig..sbb aku belum bersedia..aku perlu memastikan lagu aku betul2 mantap...tidak seperti sblm2 ini..lagu tak abis buat dan aku masih tak berpuas hati dgn lagu2 lama..sbb aku ni gelojoh dan memaksa kepala aku memikirkan sesuatu utk membuat lagu...tapi tidak sekarang.aku perlu pastikan semuanya tersusun mengikut kemahuan jiwa aku...tak perlu memaksa kepala aku sgt...cuma perlu berfikiran logik pada asalnya...

Dan aku perlu memenuhkan ruang2 kosong didalam lagu aku sbb kami hanya bertiga..kadang2 berdua..aku tak kisah pun sebenarnya berapa ramai org didalam band aku...tp bg aku lagi sikit lagi bagus sbb ia akan mencabar aku membuat sesuatu diluar jangkaan aku sendiri..mencabar kepandaian aku dlm menyusun bahagian2 lagu..dan aku sgt suka..Dan secara jujurnya,aku amat suka dgn lagu baru aku berbanding lagu2 yg lama..sbb ia sgtlah progressive..kadang2 bila salah ketika practice,acin mesti akan marah aku..dan aku sgt suka..sbb ia akan membuat aku lebih fokus pada pengiraan bar...

Itu saja utk entry kali ini...dan tentunya aku tidak sabar utk jaming malam esok...

3 comments:

alan.swinger said...

tudiaa hebat nih!

Lovely Emy said...

hahahha, padan muka kene marah dgn acin.!!!

kalo sorg mana bole pgl band,

dulu emy ada tgk pemilihan gangstarz kan, peserta tu dtg sorg, pastu kene marah dia kata, ko belajar mana kalo berkumpulan dtg sorg, :p

Aplikasi Masa said...

ala...xpe la...itu dorang kene buat sbb dorang masuk tv emyku oi...ehhehhe