Sunday, May 3, 2009

Fender Telecaster VS Gibson SG...Mana Satu Pilihan Hati???

Aku sekarang menggunakan gitar Fender Tele 52 Reissue...Seperti gitar aku,ia mampu mendapatkan bunyi yg org kata "Super Clean" dan "Twangy"...mmg bila aku main gitar aku ni aku teramatlah susah nak lepas..maksudnya 'stop' la tu..hehe...itulah keistimewaan tele...tetapi,bila aku mahukan bunyi2 "High Gain",tele tak mampu utk membuatnya...jadi,apa perlu aku buat????

Fender Telecaster

Jadi,apa yg perlu aku buat ialah dgn hanya membeli satu lagi gitar yg mempunyai humbucker pickup ...Dan gitar yg mempunyai humbucker pickup adalah seperti Gibson SG..dan ia adalah gitar idaman aku....tetapi,ia hanya menang pada bunyi "High Gain" sahaja...kalau clean soundnya bagi aku tidak berapa best la.agak tebal sedikit.sbb aku suka bunyi2 clean yg betul2 clean...habis,macam mana aku nak buat ni??takkan aku nak custom gitar kot?itu mampu menghabiskan wang paling kurang pun belas-belas ribu...apa yg patut aku buat ni?

Gibson SG

Ermm...adakah aku patut mendapatkan pickup "P90"?Ataupun,Fender Jazzmaster terus?uhuhuh...mcm best je kalo beli Fender Jazzmaster...waaa...mungkin betul apa yg aku fikir...Fender Jazzmaster yg memiliki P90 pickup mampu mebuat bunyi clean dan high gain yg baik...Jadi,inilah yg aku rasa patut aku dapatkan....uhuh..Yess!!!Doakan yer kawan2!!


P90 Soapbar Pickup

Fender Jazzmaster












3 comments:

aimi liyana said...

hrmm, xfaham, baik kumpul duit kawin ja..

alan.swinger said...

fender telecaster laa :D

Aplikasi Masa said...

alan..awek aku soh kumpul duit kawin la..hahah...x dpt nak merasa sg..hahha